WeLcOme My BLOg..sImpLE BloG jE..eNJOy yAAA nAnA yAnA~gArLiENanA.BloGsPOt.CoM

Wednesday, March 2, 2011

teman yG XKN pERnAh HilnG

Saya pasti tentu setiap daripada kita mempunyai kawan. Kalau tidak kawan karib, kawan biasa-biasa. Ini adalah naluri manusia. Kita diciptakan untuk untuk saling bersosial dan berkomunikasi sesama sendiri. Cuba bayangkan hidup ini tanpa sesiapa untuk kita bercakap dan bermain? Tentu sunyi sepi, bukan.



Ada pula yang menghadapi masalah dalam mencari kawan dan hubungan itu sendiri. Kadang-kadang apabila kita berbuat baik kepada kawan, tidak pernah langsung diendahkan dan dihargai. Ada pula yang menikam dari belakang.
Harapkan pagar, pagar makan padi. Kawan jenis ini tidak berkualiti.



Semua orang ada kawan. Semua orang juga boleh menjadi kawan. Namun, bolehkah kita menjadi seorang kawan yang baik? Seorang kawan yang membantu kawannya yang lain tatkala dalam kesusahan. 




Ada orang kata, kawan yang baik adalah yang meneman di saat tawa dan tangis. Benar sama sekali. Itu adalah kawan yang sejati. Itu adalah sahabat. Orang yang boleh kita harapkan dalam apa jua keadaan. Teman tempat untuk meluahkan segala perasaan, isi hati yang terpendam dalam ruang yang tersembunyi.




Setiap daripada kita boleh menjadi kawan sejati. Bukan kawan rapat, tetapi kawan yang sejati. Berkualiti. Namun sudah tentunya tidak semua orang yang memilih perkara sedemikian. Bila kawan ditimpa kesusahan, masing-masing hilangkan diri. Bila kawan tidak sealiran, tidak mahu bersantai bersama dan rasa malas hendak berbicara.



kadang2 walaupun berteman..bermesra.n org nmapk semuanya indah..2
hnya luaran..ada juga hbungan ini pnuh dgn kepaslsuan...knpa ada juga shabt lri bla jmpa shbt baik sndri??????



Bukanlah susah menjadi seorang kawan sejati.

kawan yang berkualiti dan ikhlas didalam


perhubungan tersebut.





kawan?? mula2 je baek..tp last2 huhu sedey je..sumer xleh diharap...mungkin blom bertemu dgn kawan sejati agy kot..tp sumer ni la mengajar kita erti persahabatan,..dr situ jgk kita dpt menilai seseorg itu..skrg nie sya mls nk berharap untuk mendpt kwn baek,susah da nk cri..asl ade yg menawarkan sesuatu kelebihan or kita susah sikit je,da lari cri kwn bru..walhal kita byk tlg dye time susah dan duka nye..xpe la..redha kan jela..yg penting,kita harus kuat jalani idup di dunia ini..kita bleh idup tnpa kwn sedemikian..masih ade yg memerlukan kita (our family)btol x??sye sdr sy jge bkn la kwn yg bek tp sye cbe tuk jd yg trbek tok kwn2 sya 









No comments:

Post a Comment